akutbesök

Godkväll.
oj, vilken dag/kväll alltså. Åkte till stallet som vanligt på onsdagar.
Satte upp och kände hur jag fick svårt att andas, det sved över hela kroppen.
Sa till min ridlärare att jag inte mådde toppen och fick hoppa av, då greps jag av panik pga allt svidande, det kändes som jag hade bränt mig över hela kroppen!
Det blev svårare och svårare att andas och jag började svullna i ansiktet, ögonen, pannan, kinder ALLT!
Ens farmor som var och kollade när vi red sa att hon kunde skjutsa hem mig, så jag plötsligt började se prickigt.
Vi bestämmde oss då för att åka till borlänge sjukhus men vi var inte säkra på om det var öppet så hon ringde 112 och frågade. Självklart var det stängt så vi åkte i fullfart till Falu lassarette där jag fick åka in på akuten. Dom mätte syre och puls och det såg bra ut, sen fick jag lite mediciner som hjälpte rätt fort. Jag fick lägga mig i ett rum och vila medans jag väntade på doktorn. Somnade till ett tag vilket var riktigt skönt! När jag legat på den där hårda sjukhussängen ca en och en halvtimme så kommer dokton, han ställer massa frågor om mina allergier och vad jag ätit idag. Sen lyssnar han på mitt hjärta och kollar om jag har några utslag, allt såg helt bra ut. Han visste inte riktigt vad det var, så jag fick en ny tid till ett pricktest för att kolla vad jag är allergisk mot. Ja herregud, allt jag tänkte i bilen påväg in till Falun var att jag skulle dö. Jag trodde verkligen det var slut. Det var så hemskt! Men nu är det bra och jag blir hemma från skolan imorgon, så jag får sova ut. Hörde att det skulle bli 25 grader också så det blir väl att sola. Klockan fem åker jag till tandläkaren och får besked om min käkoperation. Hadet bra pussochkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0