sminktips!

tjena!
Nu kommer jag med lite tips igen för dig som vill sminka dig på ett bra och naturligt sätt.
Jag är ingen sminkexpert men jag har läst rätt mycket tidningar och fått mycket tips från andra som jag tänkte dela med mig av nu. De mesta är mina egna tips också.

1. När du ska lägga en grund kan det vara bra att lägga en fuktmask som ger huden fukt och ett bra
underlag för makeupen. Jag har ett jätte bra recept på en fuktmask som du kan göra själv, som du hittar längre ner i det här inlägget.

2. Nu när vintern kommer så är det lätt att man får munsår och torra läppar. 
Många har på 10 lager idominsalva för att dölja det och tycker det är snyggt. 
Jag tycker inte alls det är snyggt så mitt tips är då att man fuktar en frottéhandduk med ljummet vatten och masserar
läpparna lätt. Det kan man göra innan man applicerar sitt läppstift.

3. Alla har väl varit med om att ögonskuggen lossnat under kvällen när man är på fest, ha på lite puder på ögonlocken och se till att dom är riktigt torra när du applicerar din ögonskugga. Pudret gör så att det fäster mycket bättre!

4. Om du ska böja ögonfransarna så tänk på att göra det INNAN du har på dig mascaran, om man böjer med mascara finns risken att dom går av. Fast det vet väl de flesta redan, men för er som inte vet så ;)

5. Jag har själv undrat hur skådisar och artisters läppstift håller hela framträdandet. Har hittat en jätte bra lösning till det.
Fyll i  hela läpparna med en läppenna, applicera sedan läppstiftet eller läppglanset beroende på vad ni nu vill ha.

och nu till fuktmasken
Ingridienser:

♦ 2msk vetekli
♦ 1dl naturell yoghurt
♦ lite basilika

Rör ihop vetekli,yoghurt och basilika till en grötig massa. Fördela därefter massan över ansiktet .
 Massera huden mjukt innifrån och utåt med cirkelrörelser. 
Skölj rikligt med ljummet vatten tills hyn börjar kännas varm och rosig.

lyckatill !






Kommentarer
Postat av: Anonym

hah ska du bli nya blondin bella eller?. hehe bara så du vet ingen vill ha en 15 årig tjej som förebild;*love yah

2009-09-27 @ 20:45:07
Postat av: juliahane

vad söt du är som tycker jag bloggar lika bra som blondinbella, för det första så skriver jag för mina närmsta och om du inte gillar min blogg så skit i att läsa då, jag bryr mej faktiskt inte.

Du verkar vara lite ute och cykla du, vet du vem paow är? Hon är en rätt känd bloggare som är 15 år och många älskar henne, det är lika med dessie hon är 14 så.., jag försöker inte vara någons förebild och att blogga behöver inte betyda att man tror att man är bäst. Lilla du om du tror jag ska sitta hemma och deppa nu så sure, men det gör jag inte. Jag tar inte åt mej något av anonyma töntar som jag inte tror förstår sej på bloggning

Love you too

2009-09-27 @ 20:51:16
URL: http://jjuullia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0