brand i systers lägenhetskällare


Okej, den här kvällen som skulle bli en lugn hemma kväll framför TV:n slutade inte så nej..
Satt uppe och kollade på Tv när mammas mobil ringer och hör min syster skrika att det brinner i deras lägenhet.
Vi kastade oss in i bilen och gasade in mot stan, och när vi kom till lägenheten så var både polis, ambulans och brandbilar där. Usch, riktigt otäckt. Folk överallt men som tur var så hade ingen skadats. Det hade brunnit i källaren i lägenhetshuset. Trodde att det var inne hos min syster först men det var det inte..
De blev ett krismöte i någon lokal i närheten, jag hade gått hem till Sofie då för jag hade varken jacka eller mössa i regnet så frös som tusan. Men på det där mötet fick de iallafall veta att branden var anlagd, fyfan vad läskit!
Stod där ute i regnet ett tag och min syster hade sin ena katt kvar i lägenheten och vi visste ingenting så stämningen var såklart väldigt orolig. Katterna och alla klarade sig iallafall och det var verkligen skönt, usch obehagligt det där med bränder...
Det skulle iallafall vara någon vakt där inatt, själv skulle jag aldrig våga sova när man visste att någon idiot tänt på i källaren!
Så nu har jag precis kommit hem, ska kolla på lite film sen sova. Ni får väl läsa tidningen imorgon eller något.
Sov så gott, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0